
A
més, en les darreres setmanes s'estan fent públiques informacions i
opinions sobre la dificultat dels metges i metgesses d'Atenció
Primària per derivar els pacients amb problemes als especialistes
del Departament. Sembla que en molts casos s'estan tornant les
propostes sense ser ateses com cal. També, es percep una gestió
gens clara del que s'anomenen "llistes d'espera", pacients
que esperen ser atesos per especialistes i, fins i tot,
endarreriments inexplicables en les proves diagnòstiques i
intervencions quirúrgiques.
A
la Plataforma per la Sanitat Pública de La Ribera considerem que és
urgent i necessari que els gestors del Departament i Hospital
informen sense intermediaris de com ens estan afectant els canvis en
l’empresa i quina és la realitat actual de l’Atenció
Especialitzada que se’ns ofereix, a banda de la repetida publicitat
on es lloen les meravelles de la gestió i els resultats d’unes
enquestes mai contrastades.
Per
açò, hem sol·licitat a la Presidenta del Consell de Salut del
Departament i al Sr. Comissionat de la Conselleria de Sanitat en
l’Hospital que, cadascú des de les seues responsabilitats, facen
possible una reunió extraordinària del Consell de Salut per tal que
les persones responsables informen dels següents temes.
- Situació actual de l'accionariat de Ribera Salud.
- Previsions sobre els efectes del canvi d'accionariat en el funcionament actual i futur del Departament i l'Hospital.
- Derivació des dels metges i metgesses d'Atenció Primària als especialistes: informació de quantes propostes es tramiten i quantes s'aproven, així com el temps que transcorre fins que són atesos els i les pacients.
- Situació actual de les Llistes d'espera quirúrgiques, quant de temps estan esperant les persones per a ser intervingudes des que es considera necessària la intervenció.
- Situació de les Llistes d'espera per a realització de proves diagnòstiques.
- Informació real i actualitzada sobre el percentatge de proves diagnòstiques, visites dels especialistes i intervencions quirúrgiques en l'Hospital de La Ribera a pacients de l'Àrea, pacients d'altres àrees i pacients privats, de fora del sistema de la sanitat pública.
Considerem
que la informació sobre el sistema de Salut i la realitat del seu
funcionament és un dret de les persones que l'utilitzen, per tal de
saber com està gestionant-se i com els afecta o afectarà quan hagen
de rebre atenció per part dels professionals de la Sanitat Pública,
encara que tinga una gestió privada.
Esperem
que la reunió del Consell de Salut, convocada per la seua
Presidenta, amb la col·laboració del Comissionat de la Conselleria
en l’Hospital –que ha de vetlar perquè els recursos públics es
gestionen de la millor manera- esclarisca aviat els dubtes de la
ciutadania perquè, amb dades reals, puga tindre una visió més
ajustada de la realitat de la gestió a banda de les situacions que
cada malalt i malalta pateix directament.
Plataforma
per la Sanitat Pública de la Ribera
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada