dilluns, 17 d’octubre del 2016

"RIBERA SALUD" VOL CONVÉNCER DE LES MERAVELLES DE LA SEUA GESTIÓ A LA RIBERA AMB UNA PROPAGANDA SENSE TRELLAT NI MESURA



La UTE Ribera Salud, està duent a terme una sèrie d’accions publicitàries i de propaganda del seu model de gestió "modelo Alzira" a la ciutadania de La Ribera, que només intenta crear un clima social contrari a la reversió del Departament i l’Hospital a la gestió pública en abril de 2018. A part dels anuncis pagats que podem veure als mitjans de comunicació i a les xarxes socials, han començat, entre altres coses a introduir també propaganda del seu model de gestió, fins i tot, als documents de la cita que es lliura als pacients on introdueix dades comparatives difícilment provades ni contrastades.

I, a més, per tal de poder començar a enviar directament la propaganda a casa dels pacients, els donen a signar a les persones que van a Urgències uns documents on se'ls demana permís per arreplegar i tractar les seues dades personals per a realitzar enquestes, enviar campanyes “de promoción de la salud...” o contactar amb els pacients per arreplegar “documentación necesaria para la gestión administrativa”. Dades que, segons el permís, podran ser cedides també a empreses participades per Ribera Salud per realitzar “anàlisis de calidad asistencial y de otros servicios relacionados”.

Des de la Plataforma considerem que no és lícit aprofitar moments en que els pacients i familiars només desitgen que se’ls resolga el seu problema de salut per fer-los signar cap tipus de document autoritzant l’ús de les dades personals. Unes dades que ja té Ribera Salud, mitjançant la Conselleria, per a les qüestions directament relacionades  amb la gestió de la salut dels usuaris i usuàries però no per a fer propaganda de l'empresa, clar. En uns moments en que les persones poden sentir-se pressionades i violentes abans que les veja el metge, a més de poder pensar que estan obligades a signar. 

A tot açò, la "UTE Ribera Salud" ha canviat el panell informatiu que la Conselleria de Sanitat havia col·locat a l’entrada de l’Hospital de La Ribera per un panell publicitari propi de Ribera Salud i el seu  “modelo Alzira” on s' indica  que els usuaris de La Ribera “hem triat” aquest model de gestió privada. Un cartell amb una propaganda fora de lloc i totalment falsa i enganyosa ja que els usuaris de La Ribera mai no hem triat aquest model de gestió de la nostra Sanitat, que se'ns va imposar malgrat les repetides protestes. I que, curiosament, ens costa molt quan volem triar anar a un altre Hospital fora de La Ribera, per les dificultats que posa la concessionària. I, en contrast,  el poc que els costa als usuaris privats o d'altres departaments perquè els atenguen ja que, fins i tot, tenen un telèfon de contacte especial, diferent al nostre.

Per tot açò, ens hem adreçat a la Conselleria de Salut Universal per exposar-li el malestar que està començant a provocar en la ciutadania aquesta pressió de "Ribera Salud" per convéncer-nos d'un model de gestió privada que no volem, perquè estem convençuts que la gestió del Departament i de l'Hospital millorarà en ser totalment pública, sense pèrdua de serveis i amb millores en la situació dels treballadors i treballadores. I li hem sol·licitat que indique a Ribera Salud deixe de demanar aqeustes dades personals als pacients, ja que ja té les dades que li facilita la Conselleria.  I que, de negar-se, es col·loque un avís de la Conselleria de Sanitat Universal on s’indique clarament la no obligatorietat de facilitar aquestes dades, informant d'açò també als treballadors i treballadores. 

I, també, que comunique a Ribera Salud que torne a col·locar el panell informatiu de l’Hospital, homologat al que hi ha a la resta d’Hospitals, per no crear confusions als usuaris i usuàries quant a la titularitat dels serveis

Des de la Plataforma per la Sanitat Pública de La Ribera considerem indignant la postura de la "UTE Ribera Salud" ara que està a punt d'acabar-se el contracte de la concessió de la gestió i que, en lloc de facilitar el traspàs de la millor manera per a pacients, usuaris i usuàries i personal del Departament i Hospital, està empenyant-se en complicar-lo, provocant un clima social advers i negatiu, ben lluny del que hauria de pretendre una empresa que es dedica a millorar la salut dels seus usuaris.

Plataforma per la Sanitat Pública de La Ribera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada