El dijous
dia 28 de novembre octubre es celebra una nova sessió ordinària del Consell
de Salut del Departament de La Ribera.
En la reunió
extraordinària de 17 d’octubre passat es van aprovar els Nous Estatuts del
Consell. Com era d’esperar, encara que no fóra el més lògic ni democràtic, no s’acceptà
la proposta de la Plataforma –i d’alguns dels representants al Consell – de que
les reunions foren a porta oberta. No es sol·licitava tindre ni veu ni vot
sinó, simplement, que la ciutadania usuària de la Sanitat Pública poguera
assistir i conèixer directament el que s’hi tracta.
Com era una
reunió extraordinària, no es van poder tractar altres temes, per a la qual cosa
havíem sol·licitat a la Sra. Presidenta que recabe la informació necessària
sobre:
- La greu problemàtica actual quant a les visites als especialistes de l'Hospital de la Ribera (dificultades pel nou sistema de cites, en el qual els metges d'Atenció Primària no tenen la possiblitat de sol·licitar directament la visita i l'informe des especialistes per als seus pacients.
- Les dades actuals sobre temps d'espera entre la sol·licitud de visites als especialistes i el moment de ser atesos, així com les dades reals actuals d'espera per a intervencions quirúrgiques, segons les especialitats.
- El percentatge d'intervencions quirúrgiques en l'Hospital de La Ribera a pacients de l'Àrea, pacients d'altres àrees i de fora del sistema de sanitat pública.´
Aquesta informació,
a més de la nostra sol·licitud a la Presidència va estar també formalitzada
pels representants de CCOO i del PSPV-PSOE al mateix Consell de Salut. Esperem,
per açò, poder tindre per fi informacions clares i concretes sobre la realitat
de la gestió, a banda de tot el que es parla a les sales d’espera, als bars o
al carrer.
Considerem
que el Consell
de Salut del Departament de La Ribera, com a l’òrgan de
participació comunitària per a la consulta i seguiment de la gestió de la Salut
Pública, ha d’informar a la ciutadania i fer arribar als gestors de la Sanitat
del departament les inquietuds, dubtes i necessitats sobre el funcionament i
resultats.
Per això, al
Consell de Salut de La Ribera s'ha de tractar sense mentides ni
mitges veritats la problemàtica que es pateix al departament quant a la Sanitat
Pública, especialment els retalls de serveis, manca de l'atenció necessària
dels especialistes, absència de transparència sobre les llistes d'espera,
situacions incomprensibles quant a transport sanitari o atenció a les
urgències, per exemple. Perquè resulta que la UTE adjudicatària que gestiona el
Departament i l’Hospital continua rebent del govern valencià els mateixos
diners per cadascun dels usuaris de la comarca.
La qüestió
és clara: si no els han retallat el que paguen per nosaltres, per què retallen
els serveis que ens estan prestant?
La
ciutadania vol respostes i fets concrets, per la qual cosa, la Plataforma per
la Defensa i Millora de la Sanitat Pública de La Ribera –formada per la majoria
de partits, sindicats i entitats cíviques de la comarca, excepte el PP-
seguirem preguntant, buscant respostes i fent la pressió necessària perquè, al
capdavall, la gestió del Departament i de l’Hospital de La Ribera deixe d’estar
en mans privades.
I aconseguir
el que vol la ciutadania de La Ribera, una Sanitat Pública, Universal,
Gratuïta
i de Qualitat,
amb una Gestió Pública i Transparent i amb el necessari
control social, que ara no tenim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada